Jak funguje záruka mobility

Pozor vrací se Představme si skutečnost, že máte cca půl roku staré auto, se kterým vyrazíte na cestu. Aniž to tušíte, auto se rozhodne, že vám začne dělat problémy. Sice je pojízdné, ale zvuky, které se ozývají při zatáčení vás utvrzují v tom, že ne vše je v pořádku.
Zoufale začínáte hledat kontakt na nějakou pomoc. Servisní knížka, leží v klidu doma ve skříni, ale přesto najdete v autě zaprášenou vizitku, která se tu válí ještě od prodejce a na ní je číslo NONSTOP linky prodejce vašeho auta.
Neleníte a voláte. Po popisu závady se z druhé strany dozvíte je slova ujišťující váš dojem, že s autem nesmíte nikam dále jet a že problém přesahuje možnosti NONSTOP servisní linky, která ve svém principu hrdě káže pomoc kdykoliv a kdekoliv. Nicméně dostává se vám pomoci na celostátní servisní linku.

Voláte tedy dále. Opět popisujete celou situaci, zde již nedostáváte odpověď, že je to neřešitelné, jen jste upozorněni, že náhradní auto vám v sobotu večer nikdo nesežene. Nicméně během chvíle se ozve technik a poté se bude řešit co dále.
Technik volá během 20 minut a po konzultaci s ním (nutno uznat, že je to konečně někdo kdo po telefonu zvládá popsat vaše auto a říci kam se máte podívat) je vám sděleno, že i kdyby přijel, závadu nevyřeší a že bude nutné auto odtáhnout do servisu, ale je sobota večer, takže na případné opravě se začně dělat až v pondělí ráno.

Operátor s celonárodní linky volá během 10 minut zpět, že s odtahem bude problém, neboť řidič přijel nyní z daleka a musí dodržet povinnou přestávku (do rána), odtah se tedy odkládá na neděli dopoledne.

Neděle dopoledne uteklo jako voda a odtahovka nic. Když se pokusíte informovat, na mobilním čísle ze kterého vám byl včera večer přislíben odtah, je někdo jiný, o ničem neví a odtahové vozidlo vyrazilo ráno do Ostravy a k dispozici bude až večer. Voláte tedy znova operátorovi, který slibuje, že zajistí jiný odtah, mimojiné se stihne velmi udivit, že s autem nejste doma, 300 km od něj. Na dotazy typu co v servisu, jestli auto někdo přijme, zda-li bude poskytnuto náhradní vozidlo stejné kategorie dostáváte jen výmluvné odpovědi typu my servis nezajišťujeme jen odtah, náhradní vozidlo – vždyť je neděle.

Během hodiny přijíždí odtahová služba, nakládá auto a s oznámením typu odtáhnu vám to do servisu a ráno si tam zavolejte ať vědí co s tím je a co s tím mají dělat, odjíždí. Krásný postup, neníliž pravda :-)

Co nám hlásá záruka mobility VW na svém webu

  • záruka mobility platí ve většině evropských zemí – ať stojí auto před Vaším domem nebo jste na cestách. Z důvodu dosažitelnosti jsou služby omezeny na veřejně přístupné zpevněné komunikace. – ano, akorát je operátor udiven že nejste doma
  • pokud není možné odstranit poruchu přímo na místě, bude Vaše vozidlo zdarma odtaženo do nejbližšího autorizovaného servisu Volkswagen – ano, ale o víkendu až druhý den ráno
  • v případě, že tam opravu nelze provést do 3 hodin, zajistí servis Volkswagen jednu z následujících služeb – náhradní vůz, náhradní ubytování, náhradní doprava – servis funguje o všedních dnech, pokud se vám auto rozbije o víkendu, od kdy se počítají 3 hodiny?, náhradní auto – prosím vás o víkendu :-)
  • v případě, že opravu nelze provést do 3 hodin, a k poruše vozidla došlo ve vzdálenosti větší než 50 km od Vašeho bydliště, uhradí Volkswagen tyto dodatečné služby: náhradní dopravu, vyzvednutí opraveného vozidla – skvělé ale o odstavec níže se v podmínkách píše, že se proplácí pouze bus a vlak, takže pokud máte auto plné nákladu, máte stejně smůlu

Závěr je jednoduchý, pokud auto kupujete, jsou všude rozvinuté červené koberce a všichni kolem vás hopsají, jakmile máte problém, je to na vás. Toto zřejmě neplatív případě velkoodběratelů, kdy odebíráte desítky aut ročně, ale pokud si jako normální člověk koupíte jedno za 5–10 let, máte smůlu.

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Cimrman

Kam jinam?

Mladí ochránci přírody